zaterdag 26 februari 2011

Grote schoonmaak!!!

Vanmorgen vroeg opgestaan en er meteen ingevlogen.
Ik was donderdag al begonnen en heb vrijdag een
rustdag moeten inlassen.
Opruimen, wat hou ik bij? wat gooi ik weg? Zeer moeilijk,
want ik kan alles wel gebruiken.
Afstoffen, stofzuigen en dweilen, ramen lappen.
Ik heb er eerlijk gezegd een hekel aan.
Vorige zaterdag had ik al Alexis zijn kamer (varkensstal) al
uitgemest en gepoetst. Alexis heeft al zijn rommel zelf naar
beneden kunnen doen, maar het poetsen was toch voor mij.
Donderdag ben ik dan in onze slaapkamer begonnen, tot mijn
grote schaamte moet ik zeggen dat het dringend was.
Achteraf ben ik dan heel blij en trots dat het zo proper is.
Vandaag was het de beurt aan mijn rommelhokje. Ik heb er
flink in opgeruimd en kan er terug binnen. De overloop moest
ook dringend opgeruimd worden, dus dat heb ik dan ook maar
gedaan.
De traphal, daar was ik donderdag al aan begonnen en vandaag
in verder gedaan. En dan was het de beurt aan de kamer van
Thibault, de kamer waar de minste rommel in ligt. Thibault zit
namelijk bijna nooit in zijn kamer. Hij is graag bij mij in de
buurt, een overblijfsel van zijn verblijf, gedurende 20 maanden
in het revalidatiecentrum.Thibault was al een tijdje aan't zeuren
om zijn kamer anders te zetten. Dus heb ik zijn kamer maar
helemaal anders gezet. Gelukkig vond hij het goed want met een
kind dat autisme - spectrum heeft je maar nooit.
Maxime is vandaag zelf aan de slag gegaan in zijn kamer. Hij
heeft niet graag dat ik het doe, want anders vind hij niets terug.
Of zou het zijn omdat ik anders te hard zeur over de rommel:-)
Tussendoor nog wassen, drogen en opplooien, de strijk is voor
morgen of misschien beter voor maandag. Ik heb nog lekkere
verse champignonsoep gemaakt en het eten voor morgen staat
te sudderen op het fornuis.
Dit was mijn poetsdag. Ik heb er echt een hekel aan, maar als
ik eraan begin, dan ben ik niet te stoppen, met alle gevolgen
vandien want nu zit mijn onderrug geblokkeerd. Nu alles netjes
is, ga ik een schema opstellen en elke dag een beetje poetsen,
zodat het niet meer de spuigaten uitloopt. Vanaf nu is de
voormiddag voor het huishouden en de namiddag om te naaien.
Ik ben benieuwd hoelang ik het volhou :-)
Morgen is het rustdag, lekker op de zetel met mijn patchwork.
Ik moet nog wat zijdelint borduren en nog een tasje afmaken.
Als dat klaar is, dan kan ik met iets nieuws beginnen.

                               Groetjes,
                                       Martine, die een beetje te bizzy was vandaag

3 reacties:

The Stitching Room zei

Respect!

quiltingmieke zei

piep

jaja de lente kriebelt en dan ziet een mens plots al die stofjes en rommeltjes
binnenkort gaat het zonnetje schijnen en dan heb jij alvast een kraakhelder huisje

knuf quiltingmieke

sarams1987a zei

Inderdaad de lente komt eraan en kriebeld het om eens de grote kuis te doen, he ;)

mvg Sarah