donderdag 30 juni 2011

Prettig nieuws en niet zo'n prettig nieuws.

Gisteren gingen Dirk en ik het rapport van Thibault halen.
Thibault gaat sinds Pasen vorig jaar naar het bijzonder
onderwijs. Iedereen was zeer tevreden. Thibault is
opengebloeidt, maar moet nog leren om meer te praten.
Vandaag konden Maxime en Alexis hun proefwerken inzien
en kregen ze hun resultaten. Alexis was zeer zenuwachtig
en dacht dat het niet goed zou zijn. Maxime dacht dat hij
er wel door zou zijn. Alexis kwam als 1ste thuis en was 
zeer blij omdat hij geslaagd is. Een beetje later kwam dan 
het slechte nieuws, Maxime is niet geslaagd en vermits hij
dit jaar zijn jaar overdeed, zit er niets anders op om van
school te veranderen. Hij gaat nu wel naar het 6de jaar
gaan maar dan in BSO ipv TSO. Hij blijft wel in dezelfde
richting : verzorging. Gelukkig valt wiskunde dan weg, want
dat is een groot struikelblok voor hem.
We zijn een woordje uitleg gaan vragen aan de directrice en 
daarna toen we thuiskwamen heb ik onmiddelijk naar een 
andere school gezocht, want waar hij nu gaat hebben ze geen
BSO. Gevolg, hij staat op de wachtlijst want er moeten nog 5
leerlingen, van de school die we verkiezen,beslissen wat ze gaan doen.
Vrijdag of ten laatste maandag weten we of hij naar die school kan.
Anders moeten we op zoek naar een andere oplossing. Duimen maar.
Wordt vervolgd......
Vanmorgen was ik ook bij de orthopedist. Zoals verwacht
krijg ik een kijkoperatie voor mijn knie met gescheurde meniscus.
Dit pas op 8 augustus want op 11 juli en dan de 15de vertrekken,
raadde de dokter mij af. En dan maar hopen dat ik snel recupereer,
ik moet in orde zijn voor Ste-Marie-aux-Mines!!!!
Ik heb ook nog verder gewerkt aan het Kerst-project, alhoewel
ik na alles wat ik vandaag heb vernomen, niet echt in de
mood was, maar THE SHOW MUST GO ON......


                       Groetjes,
                          Martine





4 reacties:

Anoniem zei

Martine, ik leef met je mee. Het is niet simpel om de juiste school te vinden en de gepaste studierichting voor kinderen. Het houdt je als ouders wakker want je hebt het beste voor met hen. Hopelijk vinden jullie plaats in die school en kan je daarna vertrekken op een welverdiende vakantie! Ik duim! groetjes, Linda

Bizzy Martine zei

Dag Linda, daarnet kreeg ik het verlossende telefoontje, We kunnen Maxime vanmiddag gaan
inschrijven. Een pak van mijn hart!!!
Groetjes, Martine

Anoniem zei

Oefff....ik ben heel blij voor jullie!!!Linda

sarams1987a zei

Oei, inderdaad goed en minder goed nieuws.

Veel plezier opreis geniet er maar eens goed van, en veel sterkte met je operatie.

Mvg Sarah

www.borduurwerkensarah.wordpress.com