dinsdag 23 augustus 2011

1ste werkdag

Kristel zit voor een weekje in Hongarije dus spring ik
in en hou de winkel deze week open.
Rond 10u30 werd het zo donker dat ik eerst dacht dat
ik licht was vergeten aan te doen. Toen belde er een mevrouw
om te vragen of de winkel open was. Ik zei "ja, maar ik vraag 
me momenteel af of het dag is of nacht" zo donker was het.
Ik heb vandaag stofjes gesneden van 10 cm op 10 cm, voor de
stalen pakketjes. Deze zijn dus terug te verkrijgen vanaf morgen.
Verder druk bezig met het snijden van fat-quarters, in voorbereiding 
van Ste Marie-aux-Mines.
Toen ik iets moest noteren aan de kassa, kreeg ik ineens een 
grote, dikke splinter onder mijn nagel. Ik kreeg hem er niet uit.
Gevolg : ik ben vanavond maar vlug bij de dokter langs geweest.
Zij heeft de splinter er dan uiteindelijk uit gekregen. "Wel een
serieuze splinter hè" zei ze. Ik opgelucht dat hij er uit is.
Er zijn vandaag ook nog nieuwe boeken binnen gekomen, meer
daarover morgen.
Het was ook vrij atelier, maar waarschijnlijk denken de klanten 
dat dat niet doorgaat omdat Kristel er niet is. Dus Maria en Chris
waren met z'n tweetjes en hebben goed doorgewerkt. Ann, onze
taartenbakster kwam ook langs, zij wist dus niet dat het vrij atelier
was, maar kwam langs om enkele dingen te kopen. Zij had ook
een lekkere cake bij voor mij. Ik had haar het recept gevraagd en
zij had dan maar ineens een cake gemaakt voor mij omdat ik vorige
zaterdag jarig was. Bedankt Ann, mijn oudste zoon, Maxime, zei
dat hij ook mee gaat komen naar het vrij atelier, niet voor de les,
maar voor de lekkere cake!!! 
De top van mijn quilt van Tis the season is klaar, morgen zal ik
een foto op mijn blog zetten. Enkele dames hebben hem vandaag
al gezien en vonden hem prachtig. Ik vindt hem ook heel geslaagd.
Nu ga ik verder kokkerellen, want het avondeten voor morgen
staat te pruttellen op het fornuis.


                                    Groetjes, 
                                         Martine

                                        

0 reacties: