donderdag 29 september 2011

Nieuw haakwerk.

Vorige week is  er bij Kristel nieuwe katoen binnen
gekomen. Veel mooie kleurtjes!!! Ik wou eerst iets
maken met felle kleurtjes maar omdat de herfst
voor de deur staat heb ik eens iets anders gekozen.
Ik heb al 6 lapjes gehaakt, wat het wordt dat weet 
ik nog niet, we zien wel.




Kristel heeft een mooie nieuwe muts gemaakt, dus was het
weer tijd om een foto voor het hoofddeksel-album te maken.




Patroon binnenkort in de winkel te verkrijgen.
Nu ga ik strijken, eigenlijk ligt de strijk al te wachten sinds dit
weekend. Eens ik bezig ben dan gaat het strijken snel en doe
ik het niet met zoveel tegenzin maar ik heb altijd wel een excuus 
om het uit te stellen. Heel verwonderlijk voor vele vriendinnen die
weten dat ik altijd redelijk maniakaal was betreffende mijn strijk.
Op vakantie ging de stoomgenerator altijd mee, de strijkplank staat
nog steeds in de caravan, maar komt er niet meer uit. De stoom-
generator gaat ook niet meer mee op vakantie, maar viert vakantie
in eigen land.
Vroeger stond ik altijd voor de voortent mijn strijk te doen en 
iedereen maar lachen, mijn Franse vriendin Peggy haalde haar was
van de lijn, vouwde hem op en kon 5 minuten later in haar stoel
gaan zitten met een boek. Sindsdien ben ik bij geleerd, ik doe op
vakantie hetzelfde als Peggy en hier thuis doe ik het zoveel mogelijk. Wat ik 
nog wel doe is eerst heel de strijk sorteren, t-shirts bij t-shirts, 
broeken bij broeken, enz.... Maar ik ben tot de volgende conclusie gekomen,
minder tijd gespendeerd aan de strijk is meer tijd om...........te haken,
te patchen of een mooie stitchery te maken. 
Nu ga ik maar vlug aan de slag.


                              Groetjes,
                                   Martine

3 reacties:

Yvonne zei

heel herkenbaar. vroeger streek is alles, maar tegenwoordig bijna niets. De tijd verstrijkt al zo snel. Leuke gehaakte blokjes, ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Gonny zei

Mijn schoonmoeder was een keer bij ons op bezoek. Ze vroeg op een gegeven moment of ik ziek was..... Ik haar vragend aankijken.... Ze zag de strijkbout staan en wist dat ik niet zo een strijkster ben (net wat je zelf al zegt: geen hekel eraan, kan netjes/goed strijken, maar als het niet hoeft...) Bij mij wordt de strijkbout het meest gebruikt dij patchwork. Nieuwe stofjes spoelen en strijken, naden strijken, top glad strijken.
Leuke kleuren om te haken, het rood "springt" er gezellig uit, een beetje warmte in de herfst. Vol spanning afwachten hoe het totaal wordt.

Sabine.v zei

prachtig hoofddeksel en ze staat er nog mee ook !
Misschien geeft ze ook nog een boek uit? Dan ben ik ook zeer geinteresseerd. Kousen en wanten zonder vingers zou ik ooit ook nog willen breien. Maar waar haal ik de tijd? Misschien ook wat minder gaan strijken en meer plooien ? LOL
De sprei heeft ook een hele mooie herfsttint. Kwestie van de knop te kunnen omdraaien hé. Veel plezier ermee en nog een zonnige dag!