vrijdag 21 oktober 2011

Cadeautje voor mijn Mama.

Al van vorig jaar zit er iets in mijn hoofd, dat ik wilde
maken voor de verjaardag van mijn Mama.
Zij heeft namelijk enkele foto's van haar en haar
zussen, van toen ze klein waren. Vorig jaar kwam ik
er niet echt uit wat ik juist wilde doen, maar nu wist ik
het onmiddellijk.
Ik vroeg dus haar fotoalbum zodat ik een foto kon kiezen,
die ik dan printte op die speciale transfert-stof.




Deze foto werd het, schattig hé!
Toen ging ik op zoek naar een mooie kader. Ik ging eens kijken
in de kringloopwinkel of ik geen kader van een schilderij op de
kop kon tikken, om die dan te verven. Ik vond er niets en toen 
kwam ik dit mooie dienblad tegen bij de Action.




Ik vond dit zo mooi en mijn verbeelding sloeg op hol. Ik zag
het al helemaal voor me. Een stofje vond ik dan nog bij Atelier
Salgarollo, thuis had ik nog een mooie perlé draad liggen die 
verloopt van kleur, pareltjes had ik ook nog en organzalint
kocht ik nog bij AVA.




En dit werd dan het resultaat!!!!!






Ik ben er heel tevreden over. Ik heb het helemaal kunnen
uitvoeren zoals ik het in mijn gedachten had.
Ik denk dat mijn Mama er heel blij mee zal zijn. Zij verjaart
op 9 december, dus tot dan zal ik nog op haar reactie moeten
wachten. Ik ga het voorlopig meenemen naar Westerlo, dan
kunnen jullie het ook even in het echt bekijken.
Vorig weekend heb ik ook nog een nieuw quiltje ontworpen en
in elkaar gezet. Ik kan het voorlopig nog niet laten zien want
het is bij Kristel gebleven, want zij gaat het quilten. De foto
hebben jullie dus nog tegoed. Het quiltje heet Lily. 
Nu ga ik verder werken aan 2 stitcheries die ik nog voor Kristel 
aan 't maken ben. Kristel is namelijk gevraagd om mee te werken 
aan een boek met stitcheries, samen met nog enkele andere
ontwerpsters. Dit wordt ook weer geweldig mooi!!!
Ook dit jaar doe ik weer mee met de Secret Santa Christmas Swap,
kortweg SSCS, die georganiseerd wordt door Chooky Blue uit
Australië. Ik ga vandaag mijn stofjes voor dit project uitzoeken.
Zij organiseert trouwens ook een Stitch-a-long van de quilt My
favorite things uit het boek Some kind of wonderful van Anni Downs. 




We beginnen nu in oktober
en moeten klaar zijn in oktober 2012. Deze stofjes ga ik 
dan ook maar klaar zoeken.
Dan doe ik nog mee met de Kerstruil die georganiseerd 
wordt door Katrien
Verder werk ik nog aan een mini-quiltje en dan zal ik maar 
zwijgen over een 2de haak-project dat ik vorige week ook
weer ben begonnen. 
Vervelen zal ik me zeker niet. Ik zou nu dringend de badkamer
moeten poetsen, dus, nu de kader voor mijn Mama klaar is kan 
ik me daar even op concentreren. De strijk moet ook in de kasten
geraken en de slaapkamers moeten ook een beurt krijgen.
Ik zal me dus maar eens op mijn huishouden concentreren.
Sommige onder jullie vragen me dikwijls "wanneer doe jij dit
toch allemaal?" en jullie weten dat ik dan altijd antwoordt "bij
mij zal er waarschijnlijk wat meer stof liggen dan bij iemand
anders" dus nu is het tijd om in te grijpen. Ik wil alles tegen
morgenavond proper hebben. 
Zondagmiddag is het brei-café in Het Rijk der Zinnen in Westerlo.
Dit begint om 14 uur en is gratis, je betaald enkele hetgene dat 
je consumeert. Dus als je zin hebt, kom gerust langs, ik kom ook.


                              Groetjes,
                                  Martine

4 reacties:

quiltingmieke zei

piep

in 1woord przchtig, origineel.....

wat zal ze er gelukkig mee zijn

een prachtidee meid

knuf mieke

Bizzy Martine zei

test

Anoniem zei

Jij bent één brok talent, Martine!!!!!Jou mama gaat er heel blij mee zijn,daar ben ik zeker van. Laat je ons weten wat ze er van vond? lieve groet, Linda

Yvonne zei

Hoi Martine, wat heb jij toch iets prachtstuk gemaakt voor jouw moeder. Hier is zij vast heel blij mee. Echt heel mooi