zondag 24 juni 2012

Zondag

Vandaag vieren we de verjaardag van Thibault en zijn
neef, Vincent. Ze schelen maar 12 dagen en vermits ze
altijd tijdens de examens verjaren, is het makkelijker om
het samen te vieren. Deze keer vieren we bij mijn schoonzus
en schoonbroer. Zij maken paëlla. 
Gisterenavond heb ik het dessert, aardbeien tiramisu gemaakt.
Mijn zonen vinden het heel verleidelijk in de koelkast!!!
Straks nog wat cacao-poeder erover en smullen maar!!!
De sangria heb ik gisteren ook al klaar gemaakt en staat
ook lekker fris. 
En daarnet heb ik nog verse gazpacho gemaakt, die nu staat
te marineren in de koelkast. Straks wordt deze nog gemixt.
Misschien was een stevige wintersoep beter geweest met 
dit gure weer :-)
We gaan het niet aan ons hart laten komen, weer of geen
weer, we zullen het ons laten smaken!!!!
Gisteren was het ons laatste vrij atelier op zaterdag bij
Atelier Salgarollo. Ik heb verder gehaakt aan een nieuw tasje.
Het wordt zoals het tasje dat Kristel in 't zwart heeft gehaakt.
Ik ben in het blauw bezig en ik ga er fleurige bloemetjes 
aanhaken.
Mooi hè!!!
Wisten jullie al dat er tijdens de maanden juli en augustus
elke dinsdag en donderdag gratis vrije ateliers zijn bij
Atelier Salgarollo??? Gewoon even bellen of er nog plaats
is, dan kan je komen. Je brengt mee wat je wil om aan
verder te werken en vooral een goed humeur en zo heb
je een leuke namiddag met gelijkgestemden!!!
Gisteren moest mijn even de garage in om de handrem
af te regelen, dus ging ik terwijl ik moest wachten maar
eventjes naar 't stad. 't Stad is natuurlijk Antwerpen!!!
Toen ik van de bus stapte hoorde ik muziek en gezang, 
maar zag niet direct wat het was. Toen ik dan richting 
Meir wandelde, zag ik wat het was. Het was een optocht 
van Hare Krishna. Zij trokken een een wagen voort en 
zongen de hele tijd Hare Krishna. Wel leuk om eens te
zien. Ik heb er dan maar vlug een foto van genomen.
Daarna vlug verder gewandeld naar de internationale
dagbladhandel. Ik ging kijken of ik er iets speciaals vond,
maar dit was niet het geval. Ik wou eventueel Mollie makes
kopen, maar bij het doorbladeren vond ik het niet de moeite.
Er was wel een heel leuk winkeltje, waar ik een cadeautje
heb gekocht voor een lieve vriendin die volgende week jarig
is. Ze zal er blij mee zijn!!! Zeker een winkeltje dat ik nog
zal bezoeken. Ik denk dat ik toch eens wat meer naar 't stad
moet gaan. Binnenkort wil ik eens op ontdekkingstocht gaan
om leuke adresjes te zoeken, dan kan ik ze op mijn blog zetten.
Nu ga ik stofjes bij elkaar zoeken voor mijn huisjes. Ik sta 
hopeloos achter!!!!!!!! Maar ze gaan mee op vakantie. Ik heb
er nog een stuk of 26 klaar liggen. Dan heb ik  nog een stuk
of 15 geveltjes klaar liggen. Die moeten natuurlijk een dak,een
deur, een raampje, schoorstenen en lucht krijgen. Dus het 
tekenen en puzzelen kan weer beginnen!!!!
Iedereen nog een fijne zondag!!! Ik zou zeggen zoals Willy Somers
zingt "Laat de zon in je hart" maar ja, waar is de zon?????


                               Groetjes,
                                   Martine

2 reacties:

Carine zei

Hallo Martine,
Ik zie dat je weer heel bizzy bent en ik hoop dat de verjaardag van Thibault een succes was, ik heb ook een zoon die in de examens verjaart en ik weet dat het niet zo leuk is. Nu zijn de examens hopelijk wel gedaan! Ik begrijp hier dat jij bij atelier Salgarollo werkt of op atelier ga ?? daar ben ik nog niet uit, maar dat is niet de vraag ;-).Ik plan eens met mijn moeder naar Salgarollo te gaan deze vacanties en vroeg mij dan gewoon af of jij er zou zijn. Toch leuk als we mekaar kunnen ontmoeten. Heb je zin laat maar iets weten hoor.

Lieve groetjes
Carine

Ann verstreken zei

HIHIHI !!!