maandag 13 augustus 2012

Onze nieuwe aanwinst!!!!

Gisterenavond zijn we gaan kijken voor een
adoptie-poes. Ik had een mail gekregen dat
we een goeie match waren en dat ik contact
mocht opnemen met het gastgezin. Voor we
gisteren gingen kijken kreeg ik nog een sms
van het gastgezin dat er nog andere mensen
kwamen kijken en dat ze dan een beslissing
zou nemen, wie het poesje mocht meenemen.
Ik vond dit eigenlijk niet zo fair vermits ze in
het dierenasiel gezegd hadden dat wij hem
zouden krijgen. Vermits ik Thibault had ingelicht,
was dit ook weer niet zo simpel. Leg maar eens
uit aan een kind met autisme dat het poesje dat
we normaal gezien mochten gaan afhalen, toch niet 
mee mocht omdat er nog iemand kwam kijken.
Ik had ondertussen nog eens rond gekeken op 
internet en kwam terecht op de website van het 
dierenasiel van Westerlo. Daar zag ik een foto van
Lagoon en ik was direct verkocht. Vlug gebeld en
rond 17u30 mochten we komen kijken. Alexis ging
mee en we werden op slag verliefd. Er zaten nog
verschillende schattige kittens, maar ja, je kan ze 
niet allemaal meenemen hè.
Lagoon is waarschijnlijk wel geen volledige raskat,
maar hij mag er wezen. 



Thuis gekomen was hij eerst een beetje bang, maar hij
ligt hier bij mijn zonen op schoot. Hij kruipt van schoot 
naar schoot en wil al spelen. Wat ben ik blij dat ik naar
hem ben gaan kijken. Ik heb het gastgezin en het andere
dierenasiel van de andere poes verwittigd, maar volgens
mij was de andere poes al mee met de andere mensen.
Lagoon heet nu Arthur!!! Hij heeft wel nog niet kennis
gemaakt met Cannelle en Casimir, hopelijk verloopt de
kennismaking vlotjes!!!

                                    Groetjes,
                                         Martine

9 reacties:

Ann verstreken zei

Ach zo lief ! Wat zal hij gelukkig zijn bij jullie!
veel plezier en geluk met de mooie Arthur !!!
Groetjes,
Ann
X

quiltingmieke zei

piep

oh zalig, t is een mooike, benieuwd naar de kennismaking, blazen en dikke staarten hoort er bij, maar wie weet worden ze dikke vrienden,
knuf mieke

Nanske zei

Pisnijdig zou je worden van de mensen.
Er word zo weinig rekening gehouden met autimensjes.
Ze hebben het al zo moeilijk!
Onze Ellen ( Asperger) is zo graag correct maar verwacht dit ook van iedereen anders.
Genieten jullie maar lekker van jullie poezen en...indien interesse?
Er is een leuke give-away op m'n blog lopend.
Groetjes...

Anoniem zei

Geweldig Martine, wat een lieve poes!!!
En: wij hebben exact dezelfde kat, nu 7 jaar oud, en ook hij heet Arthur, leuk hé!
Groetjes en prettige vakantie verder!
Josine

Elly's freubel hoekje zei

Wat een verhaal Martine, zeker is het onozel dat je eerst iets beloofd word en er daarna terug word gekrabbeld
Want eerlijk met het aanzien van dat jonge spul, ben je meteen verliefd Daarbij ... zeker zoals je zegt leg het maar uit aan een authistisch kind
Fijn dat jullie nu van deze leukerd kunnen genieten!
Wij hebben sinds vorige week donderdag ook een jonkie alleen geen poes, een konijntje
Veel plezier met jullie lieffie!
Grtjs, Elly

OCTOPOES zei

Hé Martine, ik heb deze link doorgestuurd naar het asiel waar ik vrijwilliger ben(Sint-Truiden) omdat ze ook met een nieuw systeem willen gaan werken: lees: goede match tussen nieuwe baasjes & adoptiedier.
Dit wat jij meemaakte is toch iets waar ze rekening mee moeten houden vind ik.
Geniet van jullie nieuwste aanwinst. Een prachtige poes!
Groetjes,
Tilda

Carine zei

Hoi Martine, zo'n schatje jullie Arthur, precies onze Zazou, en ook zo tof dat hij bij jullie op schoot komt meteen. Het staat nog op de planning om naar Salgarello te komen hoor, waarschijnlijk de laatste week van augustus, tja een mens heeft altijd wel wat he ;-)

Lieve groetjes
Carine

Jossie zei

Wat een prachtig katje. Ik zou hem ook niet kunnen weerstaan. Heel veel plezier van en met hem!

Anoniem zei

Wat is dat eigenlijk oneerlijk van dat eerste asiel. Net wat je zegt, vertel dat maar eens aan je kind. Gelukkig is dank zij jou alles nog goed gekomen en wat hebben jullie nu een heerlijk poesje. Veel plezier ermee. Grtjs Wilma