zaterdag 13 april 2013

Gisteren

Gisteren gaf ik weer les lintborduren. Ik had al gezegd
dat ik met iets nieuws bezig was, nu kan ik er al iets
van laten zien. Het is wel nog niet helemaal klaar....


Er komen nog pareltjes op en een strik. Leen is er ook al
aan begonnen. 


Zoals jullie kunnen zien, borduren we op de print van de stof.
Leen had haar beugeltasje van vorige keer helemaal af.



Yvonne borduurde verder aan datgene waar ze al aan bezig
was. Het evolueerde tijdens de les. Altijd leuk als je een 
werk ziet groeien.


Marie-Therese begon aan een beugeltasje.
Eerst moet er op geborduurd worden natuurlijk.



Annie had haar borduursel om in te kaderen bijna klaar.
Nog hier en daar een pareltje en ze kan het inkaderen.

Zij begon dan ook aan een beugeltasje.

Heel geconcentreerd, want ze vindt het maar

friemelwerk en dat kan ze niet goed zegt ze.

Ze was dus heel blij dat haar 1ste bloem 

goed gelukt was.





Mariette had vorige keer ook al goed gewerkt en
was ook aan het borduurtje begonnen om
in te kaderen.




Tja, er wordt hard gewerkt bij het lintborduren!!!


Ik ben trots op mijn leerlingen die dinsdags
en 's vrijdags naar de les komen.

Nu ga ik er hier maar eens in vliegen!!!
Het huishouden doet zich jammer genoeg
niet vanzelf!!!!
Vandaag zoveel mogelijk doen, zodat ik
morgen enkel maar met stofjes,
naald en draad bezig kan zijn.
En natuurlijk in het zonnetje kan zitten.
Als het morgen echt zo'n mooi weer
wordt als ze voorspellen
natuurlijk.
Vlees voor de BBQ heb ik al in huis,
valt het weer tegen,
dan kan het in de pan.

Fijne dag,
Martine 

7 reacties:

Anoniem zei

beautiful work from everyone.xx

katrien zei

Mooie werkjes.

quiltingmieke zei

piep fijne techniek hou er ook van,,
mooie werkjes hoor

knuf

Ann verstreken zei

Ik hoop mee op dat mooie weer want er is hier nog veel werk in onze tuin! Dus de BBQ moet hier nog eventjes wachten.
Wat heb je vlijtige leerlingen in je klas zeg! Mooi !!!

yvonne zei

Het was dan ook bere gezellig vrijdag .
Dank je voor de fijne les Martine!

Truus zei

Heb ook lintborduren gedaan,maar in Nederland weet ik niet waar ik nu het zijdelint kan kopen.
'kHad in gedachten om voor dochterlief (die 15 mei gaat trouwen)een ringenkussentje te maken met bloemen van zijdelint-dat gaat dus niet door jammer genoeg.
Het is mooi wat jullie maken.
gezellige en hopelijk zonnige zondag.
groetjes,Truus uit Drenthe

Petra Tiehuis zei

Hallo Martine

Ik lees op je blog dat je ook les geeft in lint borduren, mijn vraag is waar geef je de lessen.

warme groet Petra