woensdag 19 juni 2013

Laatste les.............

Gisteren was het de laatste les lintborduren van dit schooljaar.
En deze keer was ik niet vergeten dat ik les moest geven.


Chris haalde haar klein beugeltasje boven, waar ze al lang op
zat te zwoegen en dat ze al dikwijls terug in een hoekje had
gesmeten. Ze had namelijk iets verkeerd gedaan en vermits
de we bij het maken ervan de lijmspuitbus gebruiken, kleefde
het helemaal, maar ze heeft gisteren doorgezet (onder lichte
dwang), ze mocht niet naar huis voor het af was. Thuis kreeg
ze de opmerking dat het scheef staat, maar ik vond het heel
moedig dat ze het toch afgemaakt heeft.


Ze is gedelibereerd en ze mag over!!!! :-)
Alphonsine was vorige keer aan een naaldenmapje begonnen
en werkte er gisteren aan verder. Het ziet er heel mooi uit.


Josè begon nog aan iets nieuws. Het wordt een toilettasje. Ik
heb de tekening op de stof getekend, dus kan ze tijdens de
vakantie lekker verder werken.


De kleur van de foto is wel niet zo goed.
Ze had ook haar vorige werk bij, dat nu mooi ingekaderd is.


Prachtig hè!!!
Liliane werkte verder aan haar kadertjes. Ik heb nog wat takjes
bijgetekend, dus Liliane kan ook verder.




Die zien we in september dus ingekaderd terug.
Maria is iets moois aan 't borduren voor een dekseltje van een
doosje. Het gaat prachtig worden, daar ben ik zeker van, want
ze heeft ook al een mooie omslag gemaakt voor haar agenda.



Ann heeft niet geborduurd, maar was een tasje aan 't maken
voor haar dochter. Een fout in het patroon????? Nee hoor, Ann
was weer te snel!!! :-)


Josè had ook een mooie quilt bij.


's Middags was het onze laatste Dolle dinsdag. Ann trakteerde
met zelfgemaakte advocaat voor haar verjaardag.


Ingrid had haar baby quiltje klaar. Het is heel mooi.



Ze maakte ook een quilt  voor haar zoon met oude T-shirts.


Een origineel idee hè!!!
Ik ben gisterenmiddag aan een cadeautje begonnen voor een
vriendin in Frankrijk. Ik hoop dat ze het mooi vindt.


Na de les gingen Kristel en ik richting Kasteel van Schoten. De
dames van Naald en Draad hadden namelijk een wedstrijd uit-
geroepen met de stoffen van Kristel en Kristel mocht komen jureren.
Mooie quilts gezien!!! De jury heeft de winnaars gekozen, ik zeg
lekker niets!!!! Dus als je dit weekend niet weet wat doen, dan
kan je misschien een kijkje gaan nemen.
Dit wou ik ook nog eventjes laten zien. Thibault had op school
een kunstwerk gemaakt en mocht het vorige week mee naar
huis brengen. Ik ga er nog wel een kader voor kopen, zodat er
geen stof aan kan.


Hij vond het zo leuk om te maken, dat hij een 2de is begonnen.
Nu ga ik hier in huis eerst maar eens rondfladderen en vanavond
weer richting Westerlo!!!

                                         Fijne dag,
                                          Martine
 
 

5 reacties:

quiltingmieke zei

piep

leuk werkje van Thibaut,
zeker kader ronddoen.

Mooie werkjes toon je daar vd lessen lintborduren, knap hoor.

En ja nu kijken we weer naar de vakantie uit.

knuf mieke

Carine Remmery zei

Bedankt Martine, Kristel te vergezellen naar ons kasteel om te jureren, aan wie konden we beter de eer geven dan aan de ontwerpster van de stoffen zelf?
Nog even geduld, niets verklappen zo blijft het voor iedereen spannend om te komen kijken.
Deze avond naar de kapper, morgen nog hier en daar wat bloemstukjes erbij. En we zijn er klaar voor.
groetjes Carine

Frederika zei

Mooi kunstwerk van Thibaut, dat is een kader waard.

Ann verstreken zei

Waauw zeg, je zoon is een tekentalent! Mooi gedaan Thibault!
Dat lintjesborduren vind ik echt wel mooi! Ik wil het ook nog eens doen.
En ik ben benieuwd wie daar de winnaar zal zijn in het kasteel!!!
Groetjes,
Ann
X

Anoniem zei

Jij hebt toch geluk met je ijverige leerlingen he ! Ik zal het de 2 komende maanden missen . Ann V.D.