maandag 2 december 2013

December..........wat vliegt de tijd!!!!

Vorige vrijdag was het 19 jaar geleden dat ik voor de 2de keer
mama werd. Toen werd Alexis geboren. Dat moest gevierd
worden. Vrijdag na school kwamen mijn moeder, tante en oom
langs. Ik had een nieuw receptje voor speculaastaart met appel,
dat ik dan maar heb uitgeprobeerd.......hèèèèl lekker en gemakkelijk!!!
Zaterdagavond was het dan nog eens feest. Op verzoek van de
jarige heb ik verse lasagne gemaakt. Het was lang geleden, dus
maar eventjes op internet en het 1ste recept dat ik tegen kwam
was van Jeroen Meus. Met dat recept ben ik dan maar aan de 
slag gegaan.

Dit heb ik om getoverd in 2 grote en 1 kleine ovenschaal vol
overheerlijke lasagne. Vergeten foto van te maken.
De lasagne was en groot succes!!! Met dank aan Jeroen Meus.
Ook had ik lekkere bladerdeeghapjes gemaakt met de multi
crousty van Tupperware.

Heel leuk om te maken.....bladerdeeg uitsteken en erop leggen,
de gewenste vulling erop leggen en dicht plooien, bestrijken met
eigeel en dan 10 min de oven in en dan.......smullen maar!!!
Ook had ik nog 2 speculaastaarten met appel gemaakt.



Heel gemakkelijk en lekker!!!!
Hier komt het receptje!!!
Oven voorverwarmen op 180°.
27 speculaasjes fijn malen tot kruimels.
Dit mengen met 250 ml room.
Bladerdeeg uitrollen en in een ronde vorm leggen.
Bladerdeeg doorprikken, het speculaasmengsel over het bladerdeeg
uitstrijken. 2 appels (Elstar) in dunne partjes snijden en verdelen
zoals op de foto. Dan 25 min in de voorverwarmde oven.
Als de taart uit de oven komt bestrijken met abrikozenconfituur
terwijl de taart nog warm is.
Slecht voor de lijn, maar wel lekker!!!
Gisteren ben ik dan begonnen aan een quilt gemaakt met een
jelly roll. Toen ik de stroken aan elkaar had klopte er iets niet.
Fotootje gemaild naar Kristel en toen ze zei wat ik fout had
gedaan, dan zag ik het ook. Nu ben ik dus alles aan't losmaken
en terug in elkaar aan 't naaien. Ik zat al op de helft toen ik
eventjes pauze nam om dit bericht te schrijven.
Ondertussen druk sms verkeer met mijn schoonzus in verband
met Kerstcadeautjes.............daar zie ik altijd tegen op!!!!
Elke jaar hetzelfde wat kopen we voor wie!!!! Tja, we zullen
wel zien!!!
Nu genoeg gepauzeerd!!! Terug achter de naaimachine en 
daarna wacht er nog een grote berg strijk op mij :-(

                                  Fijne namiddag!!!!
                                         Martine

7 reacties:

Marijke zei

Bedankt voor het recept de taart ziet er lekker uit .

Mooie blog heb je .

Groetjes Marijke

Anoniem zei

Toch altijd een speciaal moment als je kinderen jarig zijn...Het moment dat je mama wordt, is toch wel speciaal vind ik.... Xxxverjaardagskussen van mij!!! :) linda

Anoniem zei

Oei, martine...hij wilde mijn reactie niet publiceren....heb jij het aangekregen?xlinda

Ann verstreken zei

Wat lekker allemaal!
Die lasagne ga ik ook eens opzoeken.
Wat heb je dat feestje weer fijn in elkaar gezet!
En proficiat voor de jarige !!!
Groetjes,
Ann
X

Ann verstreken zei

Wat ziet dat er allemaal lekker uit!
Je hebt dat feestje weer fijn geregeld!
Proficiat voor de jarige !
Groetjes,
Ann
X

10 zei

Hallo Martine,

een dikke proficiat aan de jarige Alexis!!!!
Amai, je had wel heel lekkere dingen gemaakt! Alle feestvierders zullen wel content geweest zijn.
Ik ben benieuwd naar je nieuwe quilt!
Groetjes,

Martine

yvonne zei

Martine het was kei gezellig vandaag ......... groetjes yvonne