donderdag 13 februari 2014

Gaat het me lukken????


Gaat het me lukken om vandaag geen naald in mijn
handen te nemen voor ik al mijn niet zo
geliefde (lees : huishoudelijke) taken
heb gedaan???
Ik weet het niet!!! Ik wordt nogal 
snel afgeleid. 
In augustus stuurde ik een mailtje naar
Natalie Bird omdat ik enkele patroontjes
van haar zocht en niet wist waar ik ze kon krijgen.
Ik kreeg geen reactie en dacht er verder niet
meer over na, tot ik in januari een mailtje
kreeg met hun excuses, omdat ze zagen dat ze
mijn mailtje niet hadden beantwoord.
Ze hoopten dat ik de patronen ondertussen
had gevonden en anders kon ik het rechtstreeks
bij hen bestellen.
Ik heb de patroontjes dan bij hen besteld en
dinsdag vielen ze eindelijk bij mij in de
brievenbus.


Mijn handen jeuken al!!!!
De stitchery wil ik op een leuke zak zetten.
De tafelloper met de poezen wil ik maken voor
op de salontafel.
Ik vrees wel dat er dan onmiddellijk beslag
op wordt gelegd door de echte poezen.
En het kussen met de caravan, dat maak ik
om mee op reis te nemen.
Eerst moet ik nog een klein driehoekig
tasje afmaken.
Ik ben er eerst nog op aan 't borduren.



Spijtig genoeg is het blauwe zijdelint op
en zal ik iets anders moeten verzinnen.
Dit wil ik vandaag nog af krijgen.
Morgen is het weer machinaal patchwork.
Misschien zet ik vanavond de boorden 
nog aan mijn quilt.
Normaal komt er 1 boord rond, maar vermits ik
hem al langer gemaakt heb, wil ik hem
ook nog een beetje breder maken.
Ik maakte alles altijd met de hand, maar
nu vind ik het ook wel leuk om
met de machine te werken.
Het zal fijn zijn als mijn quilt
klaar is en ik er 's avonds onder
kan kruipen als ik op de bank lig.
Ik moet ook nog een boord rond mijn puff quilt
zetten en de achterkant moet er dan ook
tegen, zodat ik hem kan knopen.
Binnenkort weet ik niet meer onder welke
quilt ik moet kruipen ;-)
Vorige week heb ik ook 2 lampjes gekocht, die
ik wil bewerken.


Ik weet al ongeveer wat ik ermee wil doen,
maar eerst de rest!!!

Nu ga ik vlug aan de slag, anders is de 
verleiding te groot!!!!
Eerst de planten water geven.
Ik heb een plant die enkele weken geleden
voor het eerst in 2 jaar bloeide.


Het was wel raar dat hij maar aan één kant bloeide.
Nu heb ik hem eens omgedraaid en kijk eens.....



Nu gaat deze kant bloeien!!!!
Gek hè!!!

Berichtje voor Peggy : 
Peggy,  
Ik heb mijn logje speciaal
voor jou voor de middag geschreven
zodat je wat leesvoer hebt tijdens de middag ;-)

En nu ga ik poetsen!!!!

Fijne dag,
Martine


8 reacties:

quiltingmieke zei

piep, hopelijk aijn jouw emmers en borstels al vlijtig aan het werk geweest en ben je bijna klaar, en ja hoor dan mag het....genit met volle teugen van je tasje en de pakketje...mmmmm....sweet as honey

knuf knuf

Peggy zei

En al onmiddellijk gespot! Bedankt voor die lekker lang blogje! Ik fleur weer helemaal op.

Peggy zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Wilma Kuin zei

haha,.. zal wel niet veel huishoudelijk gedaan zijn,.
Te leuk!!

Saskia Smit zei

Wat een superpatronen. Daar gaan ieders vingers van jeuken.

Lida zei

Oh nee, niet je lidcactus draaien, dan kunnen de knoppen eraf vallen, dus snel weer goed neerzetten en ik denk dat je te lief voor hem bent, niet teveel water en zo nu en dan een weekje overslaan en hij bloeit veel vaker! De patronen zijn gaaf, ik kreeg vandaag ook zo'n heerlijke envelop!
Gaaf, groetjes
Lida

Ann verstreken zei

Misschien kan je beter de supertip van Anita gebruiken, je weet wel, emmertje achter de deur...
Die plant ziet er toch al iets beter uit met die paar bloempjes er in. En je plaids en andere plannen gaan weer geweldig worden!
"Maar het tafel-lopertje met de poes in dat mandje, daar ben ik verliefd op"! Echt heel mooi en schattig!!!
Groetjes,
Ann
X

FloS zei

Hi Martine ! I can't wait to see what you will make with Natalie Bird patterns !! I love this designer too !!
I was in Paris last Friday… I hope you had a lovely time !
Florence